kareltelindert.reismee.nl

Tweede bericht: Donkere wolk

Tweede bericht: Donkere wolk

De donkere wolk boven de reis waar we het in het eerste blog over hadden is tot ontlading gekomen. De vader van Lies (94) is erg ziek en zijn toestand heeft zich verslechterd. De keuze om toch naar Zambia te vertrekken werd steeds moeilijker omdat hij niet meer beter wordt is de kans op overlijden groot. Dat kan op korte termijn zijn, maar ook over een paar weken als we goed en wel in Zambia zouden zitten en het project zouden moeten afbreken om weer terug te gaan naar Nederland. Je weet het niet.

Maandagmiddag hebben we de knoop doorgehakt, na een fijn gesprek met Kevin van Travel Active, de organisatie waardoor we uitgezonden worden. Verschuiven naar augustus bleek mogelijk en dat luchtte ons enorm op. Ook is er dan plek voor ons in het vrijwilligershuis.

We gaan dus de maand augustus in plaats van de periode 23 mei tot 21 juni. Ook het overboeken van de vliegtickets bleek mogelijk.

Positief is dat Karel nu meer tijd heeft om zijn plannen met micro-kredieten beter af te stemmen met de lokale projectleider. Zo kunnen ze daar alvast over verschillende mogelijkheden nadenken voordat we komen en begint Karel niet bij nul. De kans is dan groter dat er echt al het een en ander van de grond is gekomen voordat we eind augustus weer naar Nederland terug gaan.

Zelfs aan deze trieste ontwikkeling zit een positieve kant.

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes,

Karel en Lies te Lindert

Sophia van Os

Sterkte lies

Martha de Haan

Lieve Karel en Lies, Heel veel sterkte. Knap dat jullie in dit verdrietige nieuws ook weer iets positiefs zien. Liefs, Martha.

cecile bleeker

Jeetje Karel en Lies, dat is slecht nieuws. Niet onverwacht, maar wel moeilijk. Wat fijn dat de reis zonder veel problemen uitgesteld kan worden. Kan me voorstellen dat het rust geeft.
Sterkte ermee! Hartelijke groet Cecile

Jenny

Een goede beslissing Lies en Karel, nu kunnen jullie er zijn voor Pa Sevink in zijn laatste levensfase. Het zou nu toch moeilijk geweest zijn om te vertrekken. Een nieuwe kans in augustus dus.
We wensen jullie veel sterkte.
Groeten van Wibe en Jenny

Tanja

Kanjers zijn jullie! En we staan achter jullie! Liefs van ons

Neeske

Fijn dat jullie dit zo hebben kunnen regelen!
Heel veel sterkte de komende tijd.

Groeten Gerry en Neeske

Joke en Wim

Heel veel sterkte toegewenst .

Lia en Jan

Hoi Lies en Karel,

Heel goed geregeld!
Veel sterkte voor de dagen die komen!

Lia en Jan

Bertie en Ineke

Hoi Lies en Karel,hoorde al dat Ome Henk erg ziek is,bij deze heel goed dat jullie het konden uitstellen.Wens jullie voor de komende tijd,sterkte met Oom Henk.Dikke knuffel ons.

Glen en Nettie

Hoi Karel en Lies,
Ook van ons sterkte komende tijd.